VOL = VOL! Nog maar enkele plekken vrij!
Misschien bevind jij je dagelijks op het water en weet je precies wat de gevaren zijn. Of wellicht werk je veilig op de wal in de haven en vraag je je wel eens af hoe het voelt als men te water raakt en zielsalleen in een overlevingspak op zee dobbert. Wat je rol ook is, je kunt het zelf gaan ontdekken tijdens de Sea Survivaltraining bij het STC-KNRM op 13 februari 2014. Om van de schrik te bekomen, is er na afloop een borrel in havenkroeg Courzand.

Tijdens deze training, waarbij de windturbines aangaan in het zwembad en golven moeten worden getrotseerd, leren we de beginselen van overlevingstechnieken. Ook maken we een drop met de Free Fall Lifeboat!

16.00 uur
Korte presentatie STC-KNRM, omkleden (iedereen krijgt een overlevingspak aan) en daarna richting zwembad en lifeboat
18.00 uur
Einde training, aansluitend borrel in havenkroeg Courzand (op loopafstand van STC-KNRM)

Aanmelden

Wil jij, als lid van Jong Havenvereniging, meedoen met de Sea Survivaltraining? Wees er dan snel bij, want er kunnen deze middag maximaal 30 deelnemers meedoen. Zie je het niet zitten om het zwembad in te gaan, maar ben je wel geïnteresseerd in het werk van het STC-KNRM? Dan is het ook mogelijk om de training vanaf het droge gade te slaan. Aanmelden kan door een korte e-mail met je voorkeur te sturen naar jong@havenverenigingrotterdam.nl. Aanmelden via de website is dus NIET mogelijk. Let op: aanmelden = aanwezig zijn!

STC-KNRM
Havennummer 2620
Quarantaineweg 98
Rotterdam-Heijplaat

Over STC-KNRM
STC-KNRM is een gezamenlijke dochteronderneming van zowel de STC-Group (zeevaartonderwijs) als de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij (KNRM). STC-KNRM verzorgt ‘emergency response’ training voor medewerkers uit de Offshore en Maritieme sectoren. Deze verplichte trainingen worden gegeven in een modern en hoogwaardig trainingscentrum op de Heijplaat. Eén van de onderdelen uit de basis Offshore veiligheidstraining is Sea Survival. Hier leren deelnemers technieken om op zee te overleven. In het recent gerealiseerde golfslagbad kan door middel van golven, regen, storm en bliksem realistische situaties worden nagebootst in een veilige en gecontroleerde omgeving.