Meld je aan voor 14 april: Haven College Tour met Annet Koster

Op 14 april a.s. is het eindelijk tijd voor de Haven College Tour! Havenvrouw van het Jaar 2020 en directeur KVNR, Annet Koster,

Je kunt je nu hieronder inschrijven! We moeten ons houden aan een maximum aantal deelnemers, dus wees er op tijd bij!

Havenvrouw van het Jaar 2020 en directeur KVNR, Annet Koster, zal tijdens deze editie bij Marja Walraven-Behrend op de bank plaatsnemen.

Annet Koster is sinds 1 maart 2018 directeur van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR). Zij zet zich met haar team in voor een sterke Nederlandse zeescheepvaart. De missie is dat de Nederlandse reders wereldwijd onbelemmerd kunnen ondernemen met schone schepen die veilig varen met bekwame bemanningen aan boord.

Havenvrouw van het Jaar 2020

Aanleiding voor de onderscheiding van Annet Koster is haar niet aflatende inzet  voor reders en hun zeevarenden, die door de Covid-19-pandemie een uitermate moeilijke periode achter de rug hebben.

“Ik heb vooral heel veel zin om aan de slag te gaan om de Nederlandse zeevaart breed zichtbaar te maken en mensen kennis te laten maken met deze dynamische en oer-Hollandse sector” - Annet Koster

Vanwege de coronacrisis hebben veel zeevarenden vastgezeten op hun schip omdat bemanningswisselingen onmogelijk waren. Eenmaal aan land bleek het door reisrestricties en beperkingen van het vliegverkeer vaak uitgesloten om naar huis te reizen.

Annet Koster heeft zich nationaal en internationaal ingespannen om aflossingen van bemanningen mogelijk te maken, onder meer door een afspraak tussen de KVNR en KLM om een luchtbrug voor zeevarenden op te zetten. Daarbij heeft zij bijgedragen aan het behoud van de positie van Rotterdam als grootste Europese ‘hub’ voor bemanningswisselingen en helpen voorkomen dat schepen daarvoor naar andere havens uitweken.

Achtergrond

Mr. Drs. Annet Koster (1979) heeft na universitaire opleidingen op het gebied van rechtsgeleerdheid en politieke wetenschappen een gevarieerde loopbaan opgebouwd in het verenigingswezen.

Na gestart te zijn als lobbyist heeft zij in dienst van de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland vanaf 2005 uitgebreide ervaring opgedaan in de belangenbehartiging.

Sinds 2009 gaf zij invulling aan de positie van directeur van de Stichting Projecten. In deze rol was Annet verantwoordelijk voor zowel acquisitie, behoud als aansturing van de verschillende projecten. De laatste jaren was sprake van een sterke groei van aantal en diversiteit van de verschillende projecten. Uitvoering in samenwerking met een vast team alsmede een flexibele schil van projectmedewerkers.

Annet zet zich sinds 2018 als directeur van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders in voor een sterke Nederlandse zeescheepvaart.

Ook dit jaar mogen wij gebruik maken van de mooie zaal bij de STC Group in het Lloydkwartier.

19.00 uur Ontvangst met koffie en thee
19.30 uur Aanvang programma