Jong Havenvereniging pakt dit jaar meteen uit met een gloednieuw initiatief: POR TalX!

Dit is een op TEDx geïnspireerd event waarin kennis maken en kennis delen centraal staat. Natuurlijk volledig in het teken van de Rotterdamse haven.

Tijdens deze eerste editie duiken we in het slimmer en duurzamer maken van de Rotterdamse haven.

Rotterdamse infrastructuur: hard naar zacht
Geen snelwegen, kademuren en diepe vaarwegen maar open netwerken, samenwerken en een toegankelijk ondernemersklimaat. Het centrale onderwerp is de verschuiving van harde infra naar zachte infra. Denk bij zachte infrastructuur bijvoorbeeld aan innovatie en sociale innovatie.

Arjen van Klink Strategie en Innovatie adviseur van Rabobank geeft zijn visie op deze transitie.

Mark van Andel vertelt hoe hij als Managing Director bij European Gateway Services de achterland logistiek van Rotterdam probeert te moderniseren en verduurzamen.

Mare Straetmans is directeur van het accelerator programma PORTXL en is daarmee een drijvende kracht achter het start-up ecosysteem in de Rotterdamse haven. Hij deelt zijn visie op het ondernemersklimaat in de Rotterdamse haven.

Daan Vroom, mede-eigenaar en oprichter van Veneficus, is een jonge ondernemer en zal ons meenemen in de wereld van big data en factual decision making.

Wil jij ook je visie op dit onderwerp delen tijdens dit event? Dat kan! Stuur een mail naar jong@havenverenigingrotterdam.nl en omschrijf in maximaal 100 woorden wat je wilt vertellen.

17:30 - 18:00 Inloop met een broodje
18:00 - 20:30 POR TalX
20:30 - 21:00 Afsluitende borrel

LantarenVenster, Otto Reuchlinweg 996, Rotterdam

Aanmelden
Je kunt je aanmelden voor dit evenement via onze website. Ieder lid kan één introducee meenemen. Deze betaalt dan € 10,- . Gezien het beperkte aantal plekken waarderen we het als je bij aanmelding ook daadwerkelijk komt.

Mare Straetmans voormalig innovatiemanager bij het Havenbedrijf wordt nu gezien als 1 van de drijvende krachten achter het start-up ecosysteem in de Rotterdamse haven. Hij is de directeur van het accelerator programma PORTXL.  http://portxl.org