Het maximum aantal deelnemers is bereikt. Inschrijven is helaas niet mogelijk.

Het Deense DFDS bestaat dit jaar 150 jaar. In 1866 ontstaan door het samenvoegen van de drie grootste stoomschepenmaatschappijen van Denemarken. DFDS is uitgegroeid tot een grote maatschappij met 30 routes en 50 vracht- en passagiersschepen.

DFDS biedt scheepvaart, terminal services, transport en logistieke oplossingen aan meer dan 8.000 vrachtklanten. Dit wordt ondersteund door een Europees netwerk van weg-, spoor- en containerroutes en DFDS’ ferry routes vor zo'n zo’n 6 miljoen passagiers per jaar. En nog wat cijfers: jaaromzet € 1,7 miljard, 6.600 medewerkers in 20 landen. Dagelijkse ferry cruise tussen IJmuiden en Newcastle. Vanuit Rotterdam wekelijks zo’n 25 afvaarten naar Felixstowe en Immingham, en vanuit België dagelijks naar Zweden en drie wekelijkse afvaarten naar Schotland.

2015 was een recordjaar, mede dankzij de vrachtvolumes en passagiersaantallen tussen het continent en het Verenigd Koninkrijk. De vrachtdiensten op de Noordzee vertegenwoordigen met 34% nog altijd de grootste markt voor DFDS.

De Havenvereniging heeft nu de kans om 'achter de hekken' te komen kijken.
Ga je mee?!

12.00 uur Bus gereed bij metrostation Slinge
12.20 uur Bus vertrekt
12.45 uur Ontvangst met koffie/thee
13.15 uur Presentatie over DFDS
13.40 uur Bezoek poort
14.00 uur Bezoek technische dienst
14.20 uur Bezoek aan boord van het schip (indien operationeel mogelijk)
14.50 uur Einde bezoek, bus vertrekt
15:15 uur Bus bij Metro Slinge, uitstappen

Eigen vervoer
Bij DFDS is er slechts zéér beperkt plek voor parkeren voor bezoekers. Daarom adviseren we nadrukkelijk om van de bus gebruik te maken.

Aanmelden met identiteisbewijs of rijbewijs
- Bij inschrijving aangeven wélk ID mét nummer en mét uiterste geldigheidsdatum. (vanwege ISPS-regelgeving), dus: Rijbewijs, 123456789, 22-02-2022.
- én DFDS vindt het prettig om vooraf het gescande/gefotografeerde (van het ingevulde) ID-bewijs te ontvangen. Gaarne direct bij aanmelding mailen naar: info@havenverenigingrotterdam.nl

Deze excursie kost € 5,- voor een lid, en een introducé betaalt € 7,50.
Bedrijfsleden kunnen gratis deelnemen met 2 personen.
Deze excursie is voor alle leden van de Havenvereniging (jong, werkend, bedrijfslid en gepensioneerden).

Veiligheid
- Iedereen moet goed ter been zijn vanwege de veiligheid op de terminal
- Schoeisel: graag veiligheidsschoenen als je ze hebt, en anders in ieder geval stevige platte schoenen aantrekken. Maar absoluut géén hakken!

DFDS SeaWays
Vulcaanweg 20, 3134 KL Vlaardingen, Havennummer 615