In een prachtig historisch pand aan de Molendijk in Sliedrecht worden we ontvangen in dit unieke museum. Maak kennis met het heden en het verleden van het baggerbedrijf, in de bakermat Sliedrecht.

Hier vindt u historische en moderne modellen van baggervaartuigen, een fantastische verzameling oude prenten, foto’s en tekeningen, opgebaggerde voorwerpen, een filmzaal met een brede collectie films van baggerwerkzaamheden, vanaf de Zuiderzeewerken tot aan Dubai en het Palmeiland.  Maar ook een originele emmerbaggermolen uit 1936 die u kunt bezichtigen en waar u de sfeer kunt proeven hoe vroeger het leven aan boord was.

Pogramma
12:30 uur          de bus staat klaar bij metrohalte Slinge
12:45 uur          vertrekt bus naar Sliedrecht
13:30 uur          aankomst museum
13:30 uur          ontvangst koffie met koffie/thee,
                         daarna rondleiding met gids
16:00 uur          terugkeer met de bus naar Rotterdam
16:45 uur          aankomst metrohalte Slinge

Deze excursie kost leden €10,- en een introducé betaalt € 12,50.
Meldt u zich zo snel mogelijk aan via deze website, maar log eerst nog even in.
Mochten er nog vragen zijn, bel 0182 – 29 60 30 of mail gerust info@havenverenigingrotterdam.nl

Molendijk 204
3361 ER Sliedrecht