Een nachtelijke rit over de feeëriek verlichte plant van LyondellBasell waarbij de procesindustrie centraal staat. Een bijzondere manier om achter de schermen te kijken van één van 's werelds grootste chemische bedrijven, te horen over de ontwikkelingen van de vierde zeehaven van Nederland: Port of Moerdijk, én deze vanaf het water te aanschouwen!

De productielocatie is gevestigd in de haven van Moerdijk en heeft daar twee fabrieken op ongeveer 37 hectare grond. In die twee fabrieken worden zeer geavanceerde plastics vervaardigd, zoals de Catalloy resins, plastics op basis van polypropeen, waarin men naast propeen ook etheen en buteen polymeriseren. Dit levert producten op die over de hele wereld worden gebruikt in allerlei verschillende toepassingen: van asfaltmodificatie tot voedselverpakkingen, van autobumpers tot dakbedekkingen. Deze grootste Catalloy fabriek ter wereld beschikt over state-of-the-art technologie. Op deze locatie werken ongeveer 110 mensen, grotendeels in ploegendiensten, in de fabrieken en het laboratorium, omdat deze fabrieken 24 uur per dag draaien. De anderen werken op de onderhoudsafdeling, in de logistiek, in ondersteunende functies op de milieu- en veiligheidsafdelingen.

Deze avond is een gezamenlijke activiteit van de Havenvereniging Rotterdam en de Brabo club uit Antwerpen en biedt dus een mooie gelegenheid tot netwerken!

16.00 – 16.30 uur Ontvangst met koffie/thee en registratie
                             bij restaurant ‘De Passant’
                             nabij gebouw Havenbedrijf Moerdijk

16.30 – 17.15 uur Introductie Port of Moerdijk: Linda de Groot,
                              communicatie- en marketingadviseur
                              en LyondellBasell door site manager Jörn Müller.
                              Gelegenheid om vragen te stellen.

17.15 – 18.15 uur Bezoek aan de productielocatie van LyondellBasell
                              Transport in een touringcar.

18.30 – 20.00 uur Rondvaart door Port of Moerdijk met toelichting en aan boord van de
                              eenvoudige avondmaaltijd & netwerkborrel a/b van de ‘Halve Maen’

20.15 uur               Aankomst touringcar parkeerterrein ‘De Passant’, einde programma

Verzamelen bij restaurant ‘De Passant’
Plaza 11, 4782 SL Moerdijk. Klik hier voor meer informatie
Komt u met het openbaar vervoer kijk dan op www.9292.nl

Aanmelden en kosten
Het aantal plaatsen is beperkt. Meldt u zich daarom snel aan.
Deze activiteit is voor de leden van de Havenvereniging Rotterdam (inclusief Jong en bedrijfsleden) en de Brabo Club. Kosten zijn EUR 35,- per persoon (ook bedrijfsleden, ivm diner). U kunt maximaal één introducé meenemen.

Wel deelnemen maar (nog) geen lid? Stuur dan een e-mail naar: info@havenverenigingrotterdam.nl

Aanmelden leden Havenvereniging: eerst inloggen
Leden Braboclub graag aanmelden bij uw eigen vereniging.
Vergeet niet uw ID-nummer in te vullen bij inschrijving én die avond mee te nemen!