Dordrecht: unieke ligging aan de Oude Maas en de Dordtse Kil, ï»¿op het kruispunt van zeevaart, binnenvaart, spoor en weg. Maar wat 'doet' Rotterdam daar dan? Dat wordt duidelijk gemaakt door de gebiedsmanager en de wethouder, aangevuld met de innovatiemanager over samenwerking, met jonge bedrijven als voorbeeld van de maritieme sector!

Kom kennismaken met zeehaven Dordrecht (voor onze leden) en met de Havenvereniging (voor de Dordtse havengerelateerde ondernemers) en de maritieme topregio.

Na de ontvangst met brood en soepje, ontvangen wij voor de opening van de avond niemand minder dan de Dordtse Wethouder van Financiën, Economische Zaken, Grond- en Vastgoedbedrijf, ICT, Havenzaken - Jasper Mos.

Daan Wortel, innovatiemanager Duurzaamheidsfabriek, waar deze netwerkbijeenkomst ook plaats vindt, vertelt over de krachtenbundeling tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid. Een bijzonder gebouw in Europa dat samen met het bedrijfsleven duurzaamheidsonderwijs op een vernieuwende manier inricht. Gericht op duurzame technologie met als focus de Maritieme Technologie en Energietransitie.

De link van Zeehaven Dordrecht met het Havenbedrijf Rotterdam NV wordt gelegd door gebiedsmanager Rik Dalmeijer. De rebranding is achter de rug, plannen zijn gesmeed en vergunningen zijn binnen. De komende jaren gaat de schop vrijwel continu de grond in om Dordrecht Inland Seaport tot hotspot voor de maritieme maakindustrie, logistiek en overslag van bulk uit te bouwen.

Daarna wordt de groep gesplitst en volgt de één de rondleiding door de Duurzaamheidsfabriek, en de andere groep volgt twee bedrijfspresentaties van startende bedrijven die zich bezig houden met technische ontwerpen op maritiem gebied, zijnde:

Imbarcazione Barone, een klein bedrijfje in Dordtse rondvaarten en watertaxidiensten, dat heel erg duurzaam bezig is ten aanzien van de scheepsmotoren, biobased brandstof etc. Elio Barone laat hier door HBO & MBO-studenten werken aan de ontwikkeling van Futuro, hun nieuwe watertaxi en zal vertellen over de mock-up die hier staat.

MoorInsight van Jong Havenvereniging-lid Koen van der Mijle is een startende onderneming, gevestigd in de Duurzaamheidsfabriek, en houdt zich bezig met sensortechnologie en machine-learning algoritmen. De grote hoeveelheid data die in havens beschikbaar is, wordt in het Cloud platform gecombineerd met wiskundige (scheeps-) modellen om zo optimaal inzicht te krijgen tijdens de operatie.

16.30 uur Inloop met broodjes & soep
17.15 uur Welkom door Jasper Mos, wethouder gemeente Dordrecht
17.30 uur Daan Wortel, Innovatiemanager Duurzaamheidsfabriek
17.45 uur Rik Dalmeijer, gebiedsmanager Havenbedrijf Rotterdam N.V.
18.15 uur Verdeling in 3 groepen:
                a. Rondleiding door de Duurzaamheidsfabriek
                b. MoorInsight
                c. Imbarcazione Barone
18.45 uur Parallelsessies Imbarcazione Barone & Moorinsight en rondleiding
19.15 uur Borrel en gelegenheid tot netwerken
20.15 uur Einde programma

Aanmelden en kosten
Dit evenement is voor de jonge, werkende en bedrijfsleden.
Deze avond kost, inclusief een broodje/soep vooraf en een borrel toe, 15 euro per persoon. Bedrijfsleden kunnen gratis deelnemen met twee personen.

Kennismaking met de Havenvereniging
Geen lid van de Havenvereniging maar wel interesse om eens te komen kijken, luisteren en netwerken? Dat kan. Stuur ons dan een e-mail! Met oog op de catering vragen we 15 euro Als je na deze avond alsnog lid wordt, betaal je alleen 25 euro voor het lidmaatschap, zonder de 15 euro voor deze avond. Tot ziens!

De Duurzaamheidsfabriek

Leerparkpromenade 50
3312 KW Dordrecht

Let op: navigeren naar de Maria Montessorilaan in Dordrecht.

Parkeren kan - gratis - rondom het gebouw, naast en achter de klimhal aan de overzijde.