Dit jaar organiseert de Havenvereniging voor het eerst het Havenontbijt. Op een inspirerende locatie waar het bruist van innovatie: RDM Campus. Start de dag met een écht croissantje, een boeiende lezing en een spannend debat over vernieuwing en Europa! Neem gerust een gast (collega, klant, leverancier) mee.

3D-printing
De overkoepelende aanduiding voor een computergestuurde techniek waarbij een product laagje voor laagje wordt opgebouwd. In eerste instantie was dat vooral uit kunststof maar tegenwoordig steeds vaker uit andere materialen zoals staal, aluminium, zilver, keramiek, glas, papier en chocolade. Nog even en je kunt echt voedsel printen. Kortom, de combinatie van robotica, internet, open software en 3D-printing zet de industriële wereld op zijn kop. Met enerzijds de ongekende mogelijkheden van de nieuwe technologie, maar anderzijds ook ingrijpende veranderingen. Welke kansen biedt dat voor jouw business?

Politieke tegenstrijdigheden?
En tegen welke (on)mogelijkheden loop jij aan bij het grote Europese verhaal. Van investeringen in werk en banen, productie en export, tot de inzet van private beveiligers in de Golf van Aiden. Havenverenigingslid en young professional Caroline Nagtegaal-van Doorn, kandidaat nr. 5 VVD voor het Europees Parlement, neemt het op tegen een politieke opponent: de lokale fractievoorzitter van de PvdA en horeca-ondernemer in Rotterdam, Leo Bruijn. Zij nemen je mee aan de hand van een vijftal prikkelende stellingen. Want de VVD wil dat Europa ons land vrijer, veiliger en welvarender maakt. Maar vinden andere partijen dat ook?
De verkiezingen van 22 mei gaan dan ook niet zozeer over Europa, maar over Nederland, Rotterdam en onze haven.

Dus kom vroeg uit de veren en laat je verrassen.

7.30 uur   Inloop met koffie en thee
8.00 uur  Ontbijt en introductie over 3D printen wereldwijd
8.30 uur  De gevolgen van 3D voor de haven door RDM Makerspace
9.00 uur  De kansen van onze haven door Europa ... politiek debat
9.30 uur  Rondleiding bij RDM Makerspace
10.00 uur Einde programma

RDM Campus Congrescentrum
Heijplaatstraat 23
3089 JB Rotterdam

Bedrijfsleden kunnen met 2 personen gratis deelnemen aan het eerste Havenontbijt van de Havenvereniging Rotterdam.
De kosten voor Jong en werkende leden (en een eventuele introducé) bedraagt € 5,-
Allereerst graag inloggen en dan aanmelden via de agenda.

Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail