VOLGEBOEKT!

We stappen in de bus om de nieuwe kolen-biomassacentrale van GDF Suez op de Maasvlakte eens van heel dichtbij te bekijken.

Deze ultramoderne kolen-biomassacentrale vervangt in de nabije toekomst de oude generatie kolen centrales, waardoor het kolengebruik en de CO2-uitstoot worden verminderd.

De centrale is volledig geschikt voor afvang en opslag van CO2, Carbon Capture and Storage (CCS) en is de modernste kolen-biomoassacentrale ter wereld.

De centrale (met een totaal vermogen van 800MW) kent een zeer hoog energierendement en is ontworpen om naast kolen tot 50% biomassa - voornamelijk hout – als brandstof te gaan gebruiken. Bovendien voldoet deze nieuwe centrale aan de strengste emissienormen, waardoor ze behoort tot de schoonste en meest energie-efficiënte centrales in haar soort.

14.45 verzamelen bij metrostation Slinge
15.00 vertrekt de bus richting Maasvlakte
16.00 uur ontvangst met koffie/thee
                met daarna de presentatie over energie en GDF Suez in het bijzonder
16.45 uur rondleiding over de terminal per bus
17.45 uur afsluiting met non-alcoholische borrel
18.30 uur vertrek bus
19.30 uur terug weer terug bij Slinge.

Jong -, werkende - en bedrijfsleden kunnen deelnemen aan deze excursie.
Leden betalen € 7,50 en een introducé kost € 10,-

Helaas is inschrijven niet meer mogelijk om dat de bus vol zit.