Waar gaan al die scheepscontainers eigenlijk heen zodra ze zijn gelost aan de kade?

Dagelijks worden op de Kijfhoek vele treinen samengesteld uit meerdere wagongroepen, waarna deze hun reis vervolgen naar diverse uithoeken van Europa. Een fascinerend schouwspel dat je niet mag missen. Daarom nodigen wij je van harte uit het spoorgoederenvervoer van dichtbij mee te maken. Vanaf 17:00 uur ben je van harte welkom op de Kijfhoek. Het voorlichtingsbureau Rail Cargo heeft in samenwerking met ProRail het volgende programma voor jullie samengesteld:

Programma Excursie Kijfhoek
17:00-17:30 ontvangst met drankje en hapje
17:30-18:00 start presentatie Rail Cargo door Pieter-Dirk Roeleveld (introductie spoorgoederenvervoer)
18:00-18:30 presentatie ProRail door Max Philips (functie Kijfhoek, rol ProRail, allocatie treinpaden, aanleg Derde Spoor, etc.)
18:30-19:00 rondleiding Kijfhoek
19:00-20:00 netwerkborrel

Aanmelden kan tot 11 oktober via onderstaande aanmeldmodule.

Dit evenement wordt mede georganiseerd door voorlichtingsbureau Rail Cargo in samenwerking met ProRail. Deze excursie is bedoeld voor leden van de betrokken organisaties, te weten: Jong DB Schenker Rail, Jong Havenvereniging, Jong Logistiek Nederland (EVO), Jonge Veranderaars (Railforum), Kring Jonge Ondernemers (TLN) en Rail Cargo.