UPDATE: Excursie = volgeboekt! Iedereen welkom bij de borrel!

Zonder douane, geen veilige haven! Dagelijks vinden vele tonnen goederen hun weg via de Rotterdamse Haven, Nederland in en uit. Ons land is niet voor niks een distributieland bij uitstek. Uiteraard moeten deze goederenbewegingen worden gecontroleerd en dit is het werkterrein van de douane. Tijd voor een kijkje achter de schermen!

Heb jij altijd al willen weten hoe het scannen van containers in z'n werk gaat en hoe de selecties voor een douanecontrole tot stand komen? Donderdagmiddag 15 november organiseert Jong Havenvereniging een excursie naar de douanescan op de Maasvlakte.

13.45 uur Iedereen aanwezig bij de Douane op de Maasvlakte
Adres: Douane Rotterdam Haven, Bosporusstraat 5, Rotterdam, Havennummer 8686
(zie de bijlage onderaan voor de routebeschrijving)
14.00 uur Start van de excursie
16.45 uur Vertrek richting Het Witte Huis
17.45 uur Aankomst bij Het Witte Huis, waar we samen gezellig een hapje eten
18.00 uur Start van de borrel, ook voor niet-excursiegangers

Vervoer
Omdat iedereen ergens anders vandaan moet komen, is het vervoer naar de Maasvlakte op eigen gelegenheid. Vermeld bij je aanmelding of je wel of geen vervoer hebt, wat jouw vertrekpunt is en of je eventueel ook anderen kunt meenemen. Dan kunnen we wellicht een paar carpoolcombinaties maken.

Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar jong@havenverenigingrotterdam.nl. Let op: er kunnen maar 25 personen mee naar de Douane, dus wie het eerste komt, is gegarandeerd van een plekje tijdens deze interessante excursie. Grote kans dat de douane ons ook nog even controleert, dus neem je legitimatiebewijs mee!

Kun je er niet bij zijn?
Kom dan vooral wel naar de borrel. Vanaf 18.00 uur in Het Witte Huis aan de Oude Haven!