... Architectuur met een bite!

Deze kleurrijke tour begeleid door een deskundige en hartelijke tour-guide (doorgaans een architect) en steward die ons langs diverse openbare- en niet openbare ruimtes zullen voeren.

Onderweg horen we alles over de stedenbouwkundige context, het ontwerp, de multifunctionaliteit, de constructie, ingenieuze technieken, de 'tennisracket'-kopgevels, het kunstwerk en dergelijke. De Tijdtrap, de parkeergarage maar ook het niet-publieke ondergronds logistiek (koel)centrum en de galerij in de boog met zicht op de marktvloer.

Bij een rondleiding horen natuurlijk een ontmoeting op de marktvloer met een enthousiaste ondernemer die iets vertelt over het concept, product of ondernemerschap. Er wordt een mooie route samengesteld, maar het is wel zaak dat een ieder goed ter been is.

15.15 uur verzamelen (zie foto)
15.30 uur start rondleiding
16.30 einde rondleiding

Verzamelpunt is buiten aan noordzijde Markthal met zicht op grasveld en Laurenskerk, ter hoogte van zij-entree aan Grote Markt

Na afloop van de exclusieve Markthal Tour en ‘meet & taste’ ontvangt ieder lid ook nog een prachtige set ansichtkaarten als aandenken.

Aanmelden
Deze rondleiding kost 15 euro per persoon, ook voor introducés, en staat open voor álle leden. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen, zullen er 2 groepen van 20 personen rondgeleid worden. Meld je snel aan (eerst inloggen), want vol = vol!

'No show' wordt niet gewaardeerd. Mocht er na de aanmelding iets tussen komen, meld je dan zsm af: telefonisch 0181 - 29 60 30 of ï»¿per mail: info@havenverenigingrotterdam.nl zodat mensen op de wachtlijst alsnog blij gemaakt kunnen worden.

Let op!
De tour gaat ook buitenom, dus breng bij koud/nat/slecht weer een warme trui, (regen)jas en/of paraplu mee.

Een extraatje
Op vertoon van onze prachtige ‘ik was hier’ ansichtkaart krijgt u €1,- korting op een normale entree ticket van de Kijk Kubus - alle dagen geopend van 11.00 tot 17.00 uur. Deze bevindt zich aan de overzijde van Markthal.

Leuke weetjes voor directe omgeving Markthal
Op het Grotekerkplein – voor de Laurenskerk, staat een bronzen beeld van de wereldberoemde Rotterdammer Erasmus. Zijn boeken hebben onze wereld veranderd. Ze hebben grote invloed gehad op de vrije samenleving waarin wij nu leven. En ook al leefde Erasmus 500 jaar geleden, z’n ideeën zijn voor ons nog steeds waardevol. Onlangs opende koning Willem-Alexander de gratis toegankelijke Erasmus Experience op de 3e etage in de Centrale Bibliotheek. Leuk voor alle leeftijden. Je leert niet alleen de man Erasmus kennen. Je leert ook naar de wereld te kijken zoals hij dat deed. Je leert net zo scherp te blijven denken als hij. Met een polsbandje duik je steeds verder in het gedachtegoed van Erasmus—en in jouw eigen gedachten. Want uiteindelijk ontdek je vooral hoe je zelf in de wereld staat.