Wat motiveert Bart Leenders om zich in te blijven zetten voor de Rotterdamse haven?

Havenman van het Jaar 2021 Bart Leenders zit allesbehalve stil. Het stokje Havenman heeft hij inmiddels overgedragen en ook binnen Neste heeft hij nieuwe stappen gezet. Bart werkt wereldwijd aan de toekomst van hernieuwbare brandstoffen en circulaire chemie, en leidt voor Neste grote investeringen en projecten - waaronder grote investeringen in onze haven. Investeringen die een enorme boost geven aan het toekomstbestendig maken van de haven van Rotterdam.

Benieuwd wat deze bevlogen man beweegt?
Of wat zijn connectie is met Coldplay?
Heb je zelf een prangende vraag die je hem altijd al hebt willen stellen?

Kom dan 5 april naar de Haven Collegetour en schrijf je in via onderstaande link!

Locatie: Brasserie Q (in De Doelen) | Inloop 19:00 | start programma 19.30

Programma woensdag 5 april 2023

19.00 uur Inloop
19.30 uur Aanvang programma - een interactieve sessie met energieke host Charlie Meijer!
20.30 uur Borrel
21.30 uur Einde bijeenkomst

Over onze gast

Bart Leenders (Bart Leenders | LinkedIn) is recent benoemd tot Executive Vice President Investment Management & Execution bij Neste. In deze - nieuw gecreëerde – rol is hij niet alleen verantwoordelijk voor alle investeringen die Neste doet, maar ook voor alle projecten die het bedrijf wereldwijd uitvoert. De focus ligt daarbij op hernieuwbare brandstoffen en circulaire chemie.

Na zijn studie aan de TU Delft heeft Bart diverse en internationale leidinggevende functies bekleed, onder andere bij Huntsman Polyurethanes. Sinds hij in 2010 bij Neste aan de slag is, is hij nauw verbonden met de Rotterdamse haven. Hij is een duwende kracht in het ontwikkelen van de haven als hub voor hernieuwbare brandstoffen en zet zich op meerde fronten in om de haven door een succesvolle energie transitie te loodsen. Zo is hij vertegenwoordiger van de sector “renewables” in het bestuur van Deltalinqs, is hij voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Duurzame Biobrandstoffen en lid van de Taskforce Circulaire Economie van de Economical Development Board Zuid Holland. In 2021 werd Bart benoemd tot Havenman van Jaar.

De Haven Collegetours van de Havenvereniging Rotterdam

De Haven Collegetours van de Havenvereniging Rotterdam zijn signature events waarin een inspirerende gast uitgebreid inzicht geeft in zijn of haar passie voor de haven. In informele setting leren we wat hun drijfveren, dromen en wensen zijn.Vragen staat vrij in deze sessies, juist ook vanuit het publiek! Een unieke gelegenheid om de mens achter de nieuwsartikelen te leren kennen.

Brasserie Q
Schouwburgplein 52