Deze excursie is helaas volgeboekt!

Het Rail Service Center Rotterdam (RSC) verricht overslagactiviteiten voor het gecombineerde rail-wegvervoer in het oostelijke havengebied van Rotterdam, voor het maritieme en voor het continentale vervoer in de Zuidelijke Randstad en West-Brabant. En daar strijken we dinsdag 28 oktober met de werkende -, jong- en bedrijfsleden neer.

Het bedrijf (in 1994 ontstaan uit het vroegere NS Cargo) verbindt dagelijkse shuttles uit het Rotterdamse haven- en industriegebied met ongeveer 30 economische centra in het achterland. De kernactiviteit van RSC Rotterdam is de fysieke overslag van laadeenheden (containers, wissellaadbakken en opleggers).

De terminal is volledig ingericht voor een optimale afhandeling van shuttletreinen, die rijden tussen vaste concentratiepunten (rail service centra), in combinatie met een aansluitend fijnmazig distributienetwerk met behulp van vrachtwagens. De door de vrachtwagens aangeboden lading wordt zo snel en efficiënt geladen op een shuttletrein, die een vaste vertrektijd en een vaste eindbestemming (een achterlandterminal) heeft. Andersom moet de lading van de shuttletreinen die als eindbestemming RSC Rotterdam hebben, snel gedistribueerd worden naar de geadresseerden.

Momenteel lossen en laden ze ongeveer 50 treinen per dag. 27 % van deze lading is bestemd voor de RST en ECT. De planning van RSC is zorgvuldig samengesteld in samenwerking met de RailOperators (de klanten), de vervoerders en Keyrail en sluit daarom aan op de algemene dienstregeling. Op die manier worden de treinen op een snelle en efficiënte manier gelost en/of geladen. Het gehele treinproces wordt aangestuurd door de procesleider en procescoördinator. Zij houden het hele proces van de aankomst van de container tot het vertrek van de container scherp in de gaten.

15:30             Bus staat gereed bij Slinge
15:40             Bus vertrekt
16:00-16:45   Ontvangst bij RSC
                       met toelichting op RSC en Keyreail door:
                       Dhr Pieter Förrer, managing director RSC
                       Dhr MaxPhilips, Manager Marketing &
                       Business Development Keyrail
16:45-17:30    Rondleiding op het terrein per bus
17:30-18:00    Afsluiting met non-alcoholische borrel
18:00-18:20    Bus terug naar metro Slinge

Rail Service Center Rotterdam
Albert Plesmanweg 200
3088 GD Rotterdam
Havennummer 2450 ï»¿

Helaas is inschrijven niet meer mogelijk omdat we zijn volgeboekt!

Vergeet je ID-nummer niet mee te nemen op de dag zelf.
De excursie kost voor Jong en werkende leden 7,50 per persoon.
Een introducé kost 10,-
Bedrijfsleden kunnen 2 mensen (gratis) aanmelden.