VOLGEBOEKT!

Vandaag de dag is er voor touw nog steeds een markt. Deze keer gaat de Havenvereniging op bezoek bij Touwfabriek G. van der Lee. Zij leveren natuurlijke en kunststof touwen aan de scheep- en sleepvaart, overheid en defensie, de visserij, de off-shore, de industrie, de land- en tuinbouw en de groot- en detailhandel.

Touwfabriek G. van der Lee b.v. te Oudewater is sinds mensenheugenis nauw verbonden met de touwindustrie. In het voormalige vestingstadje op de grens van Holland en 't Sticht zijn tot op de huidige dag tal van stille getuigen te vinden van de tijd dat de vaderlandse vloot door de plaatselijke touwslagers van tuigage, meertrossen, netten en wat dies meer zij werd voorzien.

Vandaag de dag is het een indrukwekkend bedrijf, dat de laatste decennia het productieproces ingrijpend heeft gemoderniseerd. Nieuwe technieken hebben hun intrede gedaan en de conventionele natuurvezels als vlas, hennep, manilla en sisal die eeuwenlang de grenzen van de mogelijkheden dicteerden, zijn in luttele jaren grotendeels verdrongen door synthetische pendanten als nylon, polypropyleen, polyester, aramide en H.P. polytheen met een veelvoudige breeksterkte. Dat wil overigens niet zeggen dat de natuurvezels hebben afgedaan.

Kortom, laat je verrassen door de know-how op het gebied van het ambachtelijke touwslaan in combinatie met voortdurende innovatie. Het bedrijf is derhalve met recht tijdloos in touw.

13.00 uur vertrek met de bus vanaf metrostation Slinge
14.00 uur ontvangst met koffie/thee in de touwfabriek in Oudewater
door directeur Erik van Broekhuizen
14.15 uurpresentatie en rondleiding door de fabriek
15.30 uurvertrek uit Touwfabriek Van der Lee
16.30 uuraankomst op metrostation Slinge

Aanmelding is gesloten!
Kosten voor leden € 8,- en introducé(e)s € 12,50.
Adres is: Hekendorperweg 36, 3421 VL  Oudewater.