Ze zijn de smeerolie van de Rotterdamse haven; de nautische dienstverleners. De loodsen, slepers en roeiers zorgen ervoor dat de schepen veilig in en uit de Rotterdamse haven varen. Hoe ze dat doen en wat er allemaal bij hun werk komt kijken, gaan we zien op 18 juni.

Tijdens de excursie naar de Koninklijke Roeiers Vereeniging Eendracht (KRVE) en het Nederlands Loodswezen kruipen we in de materie van veiligheid en samenwerking. Naast presentaties en rondleidingen, gaan we ook het werk op het water van dichtbij bekijken.

Programma 18 juni
17.30 uur - Presentatie en rondleiding bij de KRVE op de Heijplaat
18.30 uur - Vertrek richting Loodswezen in de Pistoolhaven
19.00 uur - Presentatie bij het Loodswezen
19.20 uur - Varen met tenders van het Loodswezen en de KRVE
20.15 uur - Drankje in de bar van het Loodswezen
20.30 uur - Vertrek richting stad
21.00 uur - Borrel in Het Witte Huis

Vervoer
Zodra we scherp hebben welke leden willen deelnemen aan deze excursie, nemen wij contact op met alle deelnemers over het vervoer. Denk hierbij aan een verzamelpunt op bijvoorbeeld metrostation Slinge, zodat ook de mensen zonder auto meekunnen. Of een verzamelpunt bij de panden PortCity aan de Waalhaven Zuidzijde, waar we eventueel enkele auto’s gratis kunnen parkeren.

Deelnemen
Om deel te nemen aan deze excursie moet je je aanmelden. Maximaal 30 leden kunnen mee, dus wacht niet te lang! Daarbij geldt: aanmelden = deelnemen. Dit klinkt streng, maar we zijn te gast en tijd noch moeite worden gespaard vanuit de KRVE en het Loodswezen. We willen daar dus met een mooie Jong Haven delegatie aankomen. Aanmelden kan via de online aanmeldmodule.