HELAAS ... VOLGEBOEKT. Inschrijven is niet meer mogelijk.

Vrijdagavond 7 april 2017 zet APMT-II 'de deuren open' voor de leden van de (Jong) Havenvereniging.

De op 24 april 2015 door Koning Willem Alexander geopende APM Terminals Maasvlakte II is wereldwijd één van de meest geautomatiseerde en duurzaamste in zijn soort. Voor de huidige capaciteit van 2,7 miljoen standaardcontainers (TEU) op jaarbasis is de terminal uitgerust met acht Super Post Panamaxkranen, drie
barge/feeder kranen, twee railkranen en 54 automatische stackkranen. De terminal is verbonden met de Betuweroute en APM Terminals beschikt over een railterminal die op termijn acht sporen breed wordt. Voor het vervoer van containers over de terminal staan 62 automatische geleide voertuigen (AGV’s) klaar. De terminal is volledig elektrisch aangedreven, draait op windenergie en is hiermee één van de paradepaardjes van onze haven.

Het drie uur durende programma bestaat uit een presentatie over het bedrijf, een rondleiding door de terminal en gelegenheid om na te praten met een drankje. Wij organiseren een middag- en avondsessie, om bedrijfsleden, Jong, werkenden én gepensioneerden de gelegenheid te geven om deel te nemen.

Reisschema voor de avondsessie:
17:30 Bus staat gereed op Slinge (rekening houdend met filetijd) na middagsessie
17:45 Bus vertrekt
18:30 Aankomst APMTII Presentatie/rondleiding/drankje
21:30 Bus vertrekt
22:10 Aankomst Slinge, einde programma

Inschrijven voor de avondsessie is niet meer mogelijk.
Een lid betaalt € 7,50 en een introducé € 10,-. Bedrijfsleden kunnen gratis deelnemen met 2 personen. Een factuur volgt automatisch per e-mail na de inschrijving.

De middagsessie voor de gepensioneerden duurt van 12.30 uur tot 17.30 uur, inclusief vervoer met een bus van- en naar metrostation Slinge. Ook deze middagexcursie is volgeboekt.