Hoe zorg je voor een goede Customer Experience?
Als marketing- of salesprofessional doe je er alles aan om jouw organisatie in de kijker te spelen. Je investeert in zichtbaarheid, leadgeneratie en een klantgerichte aanpak tijdens het salestraject. Maar wat gebeurt er ná die handtekening?
Hoe zorg je ervoor dat de klant ook na de deal een optimale beleving ervaart? Dat je weet wat er speelt, proactief kunt inspelen op klantbehoeften, en zo de relatie verdiept? Hoe vergroot je de klanttevredenheid, verleng je klantrelaties, verlaag je churn en stimuleer je mond-tot-mondreclame?
Customer Experience (CX) is de sleutel, ook in de logistieke sector. Toch is het in onze branche geen vanzelfsprekendheid om hier actief op te sturen. Veel logistieke bedrijven hebben geen volwaardige marketingafdeling, laat staan een CX-specialist. Dus wie pakt de regie? Marketing? Sales? Accountmanagement? En hoe richt je CX in als strategie, in de praktijk?
Masterclass met Hans Molenaar
Tijdens deze interactieve sessie op woensdag 3 september neemt Hans Molenaar je mee in de fundamenten van een sterke CX-strategie. Hij is oprichter en directeur van Beeckestijn Business School en jarenlang aanjager van marketinginnovatie in Nederland. Met zijn brede ervaring in B2B, corporates én startups weet hij als geen ander hoe je CX laat werken voor jouw organisatie, ook als je geen groot team hebt.
Je leert wat Customer Experience écht betekent (en wat het niet is), hoe je CX strategisch kunt inzetten in B2B en logistiek, welke rol marketing, sales en accountmanagement hierin spelen, hoe je CX kunt meten en verbeteren en vooral hoe je dit zelf in praktijk kunt brengen.
In het tweede deel ga je in workshopvorm aan de slag met andere professionals uit de Rotterdamse haven. Samen sparren, oefenen, toepassen en geïnspireerd terug naar je organisatie.
Programma woensdag 3 september 2025
15:30 - 16:00 uur Inloop
16:00 - 17:00 uur Masterclass Customer Experience met Hans Molenaar
17:00 - 18:00 uur Netwerkborrel
Locatie: Scheepvaart en Transport College (STC)
Waalhaven Zuidzijde 16
3088 HH Rotterdam
Deze sessie is exclusief voor marketing- en salesprofessionals, voor leden van de Havenvereniging Rotterdam en Jong Havenvereniging. Er is beperkt plek, dus meld je op tijd aan.
Inschrijven kan via onderstaande link:
Let op: deze masterclass is inmiddels vol. Heb je je nog niet aangemeld, maar wil je hier graag bij zijn? Zet jezelf dan op de wachtlijst. Stuur hiervoor een e-mail naar events@havenverenigingrotterdam.nl. Zodra er een plek vrijkomt laat we het je direct weten.
We kijken ernaar uit om samen met jou de volgende stap te zetten op het gebied van customer experience. Tot 3 september bij het STC in de Waalhaven!
Nog geen lid?
Nog geen lid van de (Jong) Havenverening Rotterdam maar wil je graag eens kennismaken?