Historie

Op 23 december 1938 besluiten een aantal prominente mannen uit het havenbedrijfsleven om Havenvereniging Rotterdam oprichten. Dat gebeurt feitelijk op 30 januari 1939. Sinds die datum is de Havenvereniging een factor van betekenis in Rotterdam. De destijds geformuleerde doelstelling om “problemen van de haven te bestuderen en kennis van de haven te bevorderen” is ook nu leidend in het beleid van de vereniging. En 80 jaar later zijn er samen met Jong Havenvereniging 1.700 actieve leden. Via hun lidmaatschap en actieve deelname aan het brede scala aan activiteiten, lezingen, seminars, bedrijfsbezoeken en de jaarlijkse Dag van de Haven bewijzen zij dat de Havenvereniging springlevend en actueel is.

De start van Jong Havenvereniging in 2008 markeerde een bijzonder moment in onze geschiedenis. De combinatie van een speciaal programma voor jonge, enthousiaste professionals in de haven en een gezonde Rotterdamse ambitie maken dat hier de nieuwe talenten van de haven zich kunnen verenigen met de bestaande leden van de Havenvereniging, om zo samen waar mogelijk “problemen van de haven te bestuderen en de kennis van de haven te bevorderen”.